• Buty barefoot dla dorosłych

Zadbaj o dobre buty

Buty barefoot dla dorosłych nie są jeszcze w Polsce popularne. Coraz więcej mówi się jednak o korzyściach płynących z chodzenia na boso, nie tylko dla dzieci, ale również dla dorosłych.

Świadomość zdrowego życia jest już coraz większa. Czytamy składy produktów spożywczych i kupujemy zdrowe jedzenie, ćwiczymy jogę i biegamy. Coraz więcej z nas stara się nosić przyjazne organizmowi oraz środowisku ubrania – z lnu czy certyfikowanej bawełny. Lecz dlaczego zapominamy o butach? One również są niezwykle ważne.

W butach powinno nam być przede wszystkim wygodnie, nawet podczas długich spacerów, codziennej bieganiny po mieście, czy podczas całego dnia spędzanego w obuwiu w pracy. Przy wyborze butów dla dorosłych, tak jak i przy zakupie obuwia dziecięcego, nie można kierować się jedynie modą. Szpiczaste, wąskie lub podwyższone buty (obcasy, szpilki, koturny) nie dają stopie możliwości naturalnego stykania się z podłożem, zmuszają ją do nienaturalnych pozycji i ograniczają swobodę ruchu. Wszystko to dalekie jest od naszych naturalnych potrzeb. 

To, czy na naszych stopach znajdują się buty z miękkiego i przewiewnego materiału, czy też z twardych tworzyw sztucznych, ma niebagatelny wpływ na nasz komfort i samopoczucie. Równie ważna jest waga buta i jego elastyczność.

Dlaczego warto chodzić boso?

Chodzenie na boso ma bardzo dobry wpływ nie tylko na rozwijający się organizm dziecka, ale również na ten dorosły. Oto kilka największych zalet.

- Korzyści dla umysłu

Badania dowiodły, że podczas bosych spacerów, gdy stopy są stymulowane przez różne bodźce (piasek, mokra trawa, drobne kamyczki itp.), w mózgu człowieka tworzą się zupełnie nowe połączenia neuronowe. Oznacza to, że chodzenie boso po prostu wzbogaca nasz umysł.

- Lepsza praca organizmu

Na stopach dorosłego człowieka znajduje się 72 tysiące zakończeń nerwowych, są one połączone z najważniejszymi elementami naszego organizmu. Podczas bosych spacerów silny nacisk na nie stymuluje pracę organów wewnętrznych.

- Zdrowszy kręgosłup

Chodzenie boso niejako „wymusza” prawidłową postawę – ma to dozgonny wpływ na kręgosłup, a co za tym idzie, także na mięśnie i stawy.

- Sposób na relaks

Bose spacery to także świetny masaż dla stóp – rozładowuje napięcie i pobudza wydzielanie endorfin. Wystarczy 15 minut bosej przechadzki, byśmy poczuli  się odprężeni. To wspaniały sposób na odstresowanie.

- Brak ciężaru

Ponadto lekkie obuwie, nie obciąża niepotrzebnie naszych stóp, nóg, bioder i kręgosłupa, dzięki czemu nie czujemy się tak szybko zmęczeni.

- Lepsza równowaga ciała

Podczas chodzenia na boso nasze stopy stykają się bezpośrednio z podłożem, dzięki temu możemy lepiej utrzymać równowagę. To ważne szczególnie dla osób starszych, którzy w podeszłym wieku często mają trudności z równowagą.

- Swoboda ruchów

Bosa stopa może się poruszać się bez przeszkód, w naturalny sposób. Palce nie są niczym skrępowane i mogą swobodnie pracować podczas chodu. Skóra na stopach oddycha – nie poci się ani nie przegrzewa.

Nie wszędzie i zawsze możemy pozwolić sobie na chodzenie boso. Ograniczają nas pory roku i społeczne zwyczaje. Na szczęście nie musimy całkowicie rezygnować z bosych spacerów – nowoczesne obuwie typu barefoot zapewnia komfort maksymalnie zbliżony do chodzenia na boso.

To właśnie dlatego barefoot to najlepszy wybór nie tylko dla dzieci, ale i dla dorosłych. To obuwie lekkie, miękkie, z bardzo cienką i elastyczną podeszwą.