Darmowa dostawa do paczkomatu od 300,00 zł
Bezpieczne zakupy
Idosell security badge

Rozmowy na bosaka: Reima – 80-letnia marka innowacyjnym nowicjuszem na rynku barefoot

2025-06-05
Rozmowy na bosaka: Reima – 80-letnia marka innowacyjnym nowicjuszem na rynku barefoot

Nie masz czasu na czytanie? - posłuchaj tego wywiadu.

W najnowszym wywiadzie z naszego cyklu „Rozmowy na bosaka” odpowiedzi na nasze pytania udzielił Heikki Lempinen, CEO marki Reima. Choć w świecie barefoot ta marka to wciąż nowicjusz, Reima istnieje od ponad 80 lat i od 2004 roku tworzy również buty dziecięce – zaprojektowane z tą samą dbałością, co ich legendarna odzież outdoorowa.
Jak wygląda barefootowy debiut w firmie z taką historią? Co oznacza „bezkompromisowe podejście” w projektowaniu butów dziecięcych? I jak zaprojektować zimowe buty barefoot, które sprawdzą się nawet przy -20°C?
Zapraszamy do przeczytania rozmowy z marką, która mimo długiej historii, wciąż idzie do przodu – i to dosłownie, na bosaka.

Bosa Stópka: Co sprawiło, że zajęli się Państwo produkcją butów?

Heikki Lempinen: Reima rozpoczęła produkcję wodoodpornych butów zimowych już w 2004 roku. Przez 9 lat produkowaliśmy zaawansowaną technologicznie wodoodporną, oddychającą odzież wierzchnią ReimaTec dla dzieci i dostrzegliśmy duże zapotrzebowanie na buty dziecięce, które pasowałyby do naszych ubrań nie tylko pod względem wyglądu, ale także tego co nasza marka oferuje klientowi, jak i całej filozofii związanej z produkcją naszych produktów. Od tego czasu sukcesywnie rozwijamy produkcję butów dziecięcych, stopniowo poszerzając naszą ofertę o buciki przeznaczone dla aktywnych dzieci na wszystkie pory roku: zimę, jesień, wiosnę i lato.

Reima
Portret Heikki Lempinen CEO marki Reima

Bosa Stópka: Skąd dowiedzieli się Państwo o butach barefoot?

Reimatec barefoot Loikkii – dziecięce buty przejściowe na miejskim bruku. Elastyczne, zero-drop, idealne na codzienne przygody

Heikki Lempinen: W Finlandii lekarze i podiatrzy już od kilku lat zalecają dzieciom noszenie butów barefoot. Wiemy, że w niektórych krajach istnieją różne poglądy na temat tego, jak powinna wyglądać konstrukcja butów dziecięcych. Zauważyliśmy jednak rosnące zapotrzebowanie na buty dziecięce barefoot na różnych rynkach i zdecydowaliśmy się zbadać ten minimalistyczny kierunek jako część naszej kolekcji obuwia, co dało niesamowite rezultaty.

Reima shoes Loikkii

Bosa Stópka: Czy produkcja butów barefoot jest bardziej wymagająca niż butów konwencjonalnych? Jeżeli tak, to pod jakimi względami?

Heikki Lempinen: Produkcja sama w sobie nie jest trudniejsza, poza faktem, że kopyta do dziecięcych butów barefoot różnią się od tradycyjnych, a stworzenie własnego kopyta, tak jak zrobiła to Reima, jest zawsze sporą inwestycją. Rynek bucików barefoot jest bardzo specyficzny i nadal dość niszowy, więc dla nas jako marki ważne jest, aby szanować specyfikę butów barefoot dla dzieci i wszystko, czego się od nich oczekuje.

Bosa Stópka: Co jest najtrudniejsze w procesie produkcyjnym butów barefoot?

Heikki Lempinen: Sporym wyzwaniem było skonstruowanie butów dziecięcych barefoot, odpornych na zimowe warunki, nawet przy temperaturach sięgających -20°C, ale i z tym sobie poradziliśmy. Nasi konsumenci są świadomi, dobrze poinformowani i gotowi zaakceptować fakt, że aby uniknąć poślizgu, zimą potrzebne są podeszwy bieżnikowane. Można je również stosować w dziecięcych bucikach barefoot, o ile reszta podeszwy zewnętrznej pozostaje elastyczna.

Reima Tallustelu
Kolorowe buty dziecięce Reima barefoot na drewnianej ławce. Bosa Stopka i zdrowy wybór na aktywne dni. Elastyczne i anatomiczne

Bosa Stópka: Z jakimi największymi wyzwaniami musiało zmierzyć się kierownictwo firmy w historii istnienia marki Reima?

Heikki Lempinen: Według tego, co słyszałem, był to upadek Związku Radzieckiego pod koniec lat 80. Istnienie wielu fińskich marek opierało się na radzieckim handlu, więc w związku z rozpadem ZSRR wszyscy doświadczaliśmy tych samych trudności. Jednak nasze kierownictwo ożywiło firmę, koncentrując się głównie na zwiększeniu skali naszej działalności na rynkach europejskich i północnoamerykańskich. Od tego czasu rozwijamy się sukcesywnie, zwłaszcza po tym, jak zrezygnowaliśmy z linii produktów dla dorosłych i skoncentrowaliśmy się wyłącznie na dzieciach. Miało to miejsce w 2004 roku, czyli w tym samym roku, w którym wprowadziliśmy na rynek buciki dziecięce Reima.

Bosa Stópka: Jakie aspekty rynku obuwniczego są najtrudniejsze przy sprzedaży butów barefoot?

Reima barefoot – dziecięce czarne buty w domowej sesji zdjęciowej. Elastyczne i wygodne na co dzień.

Heikki Lempinen: Obserwujemy ogromny popyt i zainteresowanie naszymi butami barefoot dla dzieci. Być może Reima, jako stosunkowo nowy dostawca butów barefoot, jest wyzwaniem samym w sobie.

Z drugiej strony nasza świeżość i podążanie nowymi ścieżkami z otwartym umysłem sprawia, że dla wielu sprzedawców detalicznych jesteśmy interesującym nowicjuszem. Zajmujemy również wyjątkową pozycję marki przeznaczonej wyłącznie dla dzieci i właśnie z tej perspektywy patrzymy na tajniki butów barefoot. Wszystko, co opracowujemy i projektujemy, jest robione od podstaw dla dzieci.

Bosa Stópka: Czy mają Państwo swoje ulubione modele? Co czyni je ulubionymi? Nosicie je na co dzień?

Heikki Lempinen: Nasz model ReimaTec Tallustelu został nagrodzony na targach ISPO. To mój osobisty faworyt, chociaż jako wysoki mężczyzna ze stopami większymi niż rozmiar 40 nie mogę ich nosić, ale moje dzieci z powodzeniem ich używają. Szczególnie doceniam design: to sportowy, ale klasyczny styl, dzięki czemu te buty nie wyglądają jak buty profilaktyczne.


Dziecięce buty reima
Zielone buty barefoot Reima dziecięce na drewnianym tarasie. Naturalny styl i zdrowy rozwój stopy.

Bosa Stópka: Jaka grupa klientów jest głównym odbiorcą Państwa produktów i dlaczego?

Reimatec barefoot na leśnym zboczu – lekkie, anatomiczne buty dla dzieci. Idealne na przygodę w naturze z Bosa Stopką

Heikki Lempinen: Naszym wymarzonym klientem jest konsument, który prowadzi aktywne życie na świeżym powietrzu i dba o zdrowie swojego dziecka. Badania pokazują, że regularny ruch i swobodna zabawa na świeżym powietrzu są kluczem do zdrowia dzieci, lepszej nauki i sukcesu w późniejszym życiu. Jako rodzice, nie powinniśmy mieć żadnych wymówek, by nie wypuszczać naszych dzieci na dwór każdego dnia, a także by samemu wyjść na dwór. Jak mówi stare powiedzenie: nie ma czegoś takiego jak zła pogoda, są tylko złe ubrania (lub buty, jeśli wolisz).

Bosa Stópka: Która z technologii wykorzystywanych przy produkcji jest Państwa ulubioną i dlaczego?

Heikki Lempinen: Muszę stwierdzić, że są to nasze produkty ReimaTec, zarówno ubrania, jak i buciki. Już od kilku lat oferujemy wodoodporne, ale oddychające membrany w ubraniach, akcesoriach i butach dziecięcych, z absolutnie zerową zawartością PFAS. Okazało się to jedną z naszych mocnych stron na rynkach, które niedawno zaczęły oczyszczać się z PFAS, jak np. Ameryka Północna.


Dowiedz się więcej o butach barefoot
Wygodne buty Reima barefoot – dziewczęcy model w jasnym wnętrzu. Elastyczne i zdrowe dla dziecięcych stóp

Bosa Stópka: Jakie są Państwa plany na przyszłość?

Heikki Lempinen: Będziemy nadal pracować nad zwiększeniem naszego udziału w rynku globalnym i rozpoznawalnością marki Reima, koncentrując się w równym stopniu na odzieży i butach dla dzieci. Dziecięce buty barefoot są dla nas ważnym elementem tych planów.

Pokaż więcej wpisów z Czerwiec 2025
Prawdziwe opinie klientów
5 / 5.0 5796 opinii
pixelpixel